
Børnehave
I børnehaven på MKF har vi 3 stuer. To stuer for de 3-4 årige og en stue for de 5-årige. I alt har vi plads til 78 fantastiske børn, som vi nyder at bruge masser af tid sammen med.
Børnehave
I børnehaven på MKF har vi 3 stuer. To stuer for de 3-4 årige og en stue for de 5-årige. I alt har vi plads til 78 fantastiske børn, som vi nyder at bruge masser af tid sammen med.
Vuggestuen og børnehaven på MkF ligger i forlængelse af skolen. Lokalerne blev senest renoveret i 2025, og er blevet til lyse, rummelige og børnevenlige rum.
I børnehaven ønsker vi hver dag at skabe et trygt læringsrum hvor det enkelte barns udvikling og behov tilgodeses. Ligesom vi hver dag tilstræber os på at børnene skal lege, bevæges, udfordres og synge.
Vi ønsker, at børnene skal omsluttes med tryghed og åbne arme. Vi ser det enkelte barns særpræg og ressourcer som et dejligt bidrag til fællesskabet, og vi sætter ord på det i samværet, samtidig med at vi guider til en opførsel, så alle synes, her er rart at være. Forskellighed er en styrke, som udvikler fællesskabet positivt.
De kristne værdier fylder i hverdagen. Næstekærlighed er ikke noget, vi bare hører om – det praktiseres. Det betyder bl.a., at børnene skal lære at tale pænt til og om hinanden, at de skal passe godt på sig selv og hinanden, passe på naturen og egne og andres ting. Både børn og voksne kan være gode forbilleder til efterlevelse i den proces.
Vi ønsker at modtage det enkelte barn og dets forældre på en nærværende og tillidsfuld måde, for derigennem at lægge grundstenen til et tæt og konstruktivt samarbejde mellem børn, forældre og personale. Vi tilbyder opstartssamtale og rundvisning til alle nye forældre. Vi har efterfølgende samtaler med hjemmet med faste mellemrum. Vi vægter også den daglige kontakt ved afhentning og aflevering højt, ligesom vi informerer om børnenes hverdag på stuens tavle med tekst og billeder hver dag.
Hverdagen i børnehaven er meget struktureret, da forudsigelighed og genkendelighed skaber tryghed for børn. Det frigør også mere plads til spontanitet, når rammerne er fastlagte. Personalet prioriterer også at danne mindre børnegrupper i løbet af dagen, så kontakten til det enkelte barn bliver så tæt som muligt, og relationen barn og barn imellem styrkes.
